Obserwatorzy

sobota, 31 sierpnia 2013

Cheréte Elláda!

 Cześć!  Ajaj, czemu już jest koniec wakacji!? Niedawno, jak większość z nas z ogromną niecierpliwością czekałam na początek, a tym czasem został... ostatni dzień. Ogólnie jestem bardzo zadowolona z spędzonego wolnego czasu! W sumie nie miałam kiedy się ponudzić i tak naprawdę odpocząć :) W poprzednim poście wspominałam o tym, że ostatni tydzień spędzam na Krecie. Ogólnie planowałam tam leżeć plackiem i się nie rusząć, ale nie dało się. Okolica była zbyt piękna na bezczynne leżenie!


Lot miałam o 17.30? 18.30? Coś takiego... Więc na lotnisku w Heraklionie byłam po 22 tamtejszego czasu, cała Kreta była już spowita ciemnością, ale mimo to z oddali wielokolorowe lampeczki cudownie wyglądały!




Przez pierwsze chwile dużo pływałam w basenie, później jednak zaczęły się dalekie wycieczki po okolicznych plażach, alejkach ze sklepikami i innych ciekawych miejscach.



To co podobało mi się na plaży - kamieniste brzegi!  Brzmi mało zachęcająco, ale ten szczegół sprawiał, że wszystko nabierało magicznego uroku! Oczywiście nie wszystkie takie były. Wiele zatoczek, w których można nurkować i podziwiać podwodną roślinność i ławice ryb. Jednym słowem bajka :)


 Jeżeli chodzi o fale... Były wspaniałe!!! W sumie dzięki nim można było się wyszaleć, przeskakując jedną po drugiej i znowu poczuć jak małe dziecko!


Powiem szczerze, że na Krecie życie toczyło się całkiem inaczej. Wszystko przez cały dzień jest spowolnione i melancholijne, dopiero po zachodzie słońca wszystko budzi się do życia. Zapewne jest to spowodowane wysoką temperaturą, która momentami była naprawdę  męcząca. Jestem rannym ptaszkiem i nie lubię spać, a tam zdarzało się, że w ciągu dnia ucinałam sobie kilka drzemek. 




W tamtejszym klimacie jest piękna roślinność. Bardzo podobało mi się, że do każdego z posiłków były dodawane świeże warzywa. Uwielbiam oliwki! Drzewka oliwne mają bardzo  intensywny zapach, który czuć w całym miasteczku! 




Zapewne Kreta kojarzy się  Wam z Minosem , Minotaurem, labiryntem zbudowanym przez Dedala oraz Tezeuszem i nicią od Ariadny. W większości lokalnych sklepików możemy znaleźć ręcznie wykonane dzbanuszki, figurki, magnesy z greckimi bogami i inne najróżniejsze  wygibasy ;)





Bardzo częstym motywem było również Nazar nazywany często 'okiem Fatimy' 



Oczywiście piękna pogoda nie mogła trwać wiecznie i w dzień wyjazdu na niebie pojawiły się  chmury! Z tego co wiem pierwszy deszcz na Krecie przewidywany jest dopiero we wrześniu...


Ostatniego dnia wszyscy byliśmy już zmęczeni i stwierdziliśmy, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej...

//Vermax.

25 komentarzy:

  1. The sea is s beautiful, the plae is so peaceful) looks like you have a wonderful trip) How great! Thank You for sharing such a nice post!
    Have a happy time!

    www.svetusvet.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Thanks for sharing these photos. I wish I was in that water right now....:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tam jest ładnie! Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia ,fajny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne zdjecia :)
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. wakacje już tak daleko za mną... A zdjęcia bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj na pewno musiało być wspaniale ;)
    Zazdroszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pięknie :) uwielbiam połączenie morza i gór :)

    OdpowiedzUsuń
  9. to dobrze, że jednak nie zdecydowałaś się na bezczynne leżenie

    OdpowiedzUsuń
  10. wiele bym oddała za takie wakacje :))

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW! Cudowne zdjęcia. Ja także ubolewam nad końcem wakacji :(

    www.berries-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam na Krecie i własnie wtedy zaczęła się moja obsesja na punkcie Grecji <3

    www.berries-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę tych wszystkich pięknych miejsc i cudownych widoków :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. woah, ale piekne zidoki :) strasznie bym sie chciala wybrac na Krete ;) super, ze wlasnie tam moglas spedzic koncowke lata :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. ależ pięknie zdjęcia, zazdroszczę :-) super się opaliłaś! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  16. Woow zazdroszczę wyjazdu ;)

    P.S. Kurczę skądś Ciebie kojarze, nie jesteś czasem z Poznania?

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia :)!

    http://linde-lo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Very cool photos!! :) I think you had a great time there!
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  19. swietne zdjęcia, tez już chce moje wakacje

    OdpowiedzUsuń